Welke documenten heeft u nodig voor een verkoop?

Zelf verkopen

Verkoopdossier

Als u uw eigendom wil verkopen, bent u wettelijk verplicht om tal van documenten voor te leggen aan een kandidaat-koper.

Spring hier niet lichtzinning mee om. Als u deze documenten niet bezorgd aan uw koper, voor het afsluiten van de verkoop, kan de koper de nietigheid van de verkoop in roepen, zonder dag u enige schadevergoeding kan eisen.

De verkoop wordt afgesloten van zodra u een bod aanvaardt of een onderhandse verkoopovereeenkomst ondertekent. Ga er niet van uit dat dit pas nodig is bij het verlijden van de notariële akte.

Kort overzicht:

  • Een Energie Prestatie Certificaat (EPC)
  • Keuring van de elektrische installatie
  • Ovam bodemattest
  • Vastgoedinformatie van uw Stad/gemeente met alle informatie i.v.m. stedenbouwkundige situatie
  • Kadastrale legger & plan
  • Asbest attest (vanaf 23 november 2022)

Bovendien voor appartementen:

  • Jaarafrekeningen van de voorbije 3 jaar
  • Balansen van de voorbije 3 jaar
  • Verslagen van de vergaderingen van de voorbije 3 jaar
  • Basisakte
Verkoopdossier

Samenstelling van uw dossier inbegrepen in: Admin Support, Premium Support

Relevante berichten

Medium Support

Medium Support

U wil graag uw eigendom zelf verkopen? U zoekt ondersteuning bij de samenstelling van uw dossier, verkoopovereenkomst, 360° virtuele rondleiding, …

Lees meer

Uitstekende service!

Wij hebben dezelfde dag nog last minute een afspraak kunnen krijgen. Meneer Jessy Nauwelaers was stipt op tijd, op een zeer vlotte en respectvolle manier zijn werk gedaan. Er werd op een vriendelijke en geduldige manier antwoord op al onze vragen gegeven. Ik zou deze uitstekende service aan iedereen aanraden!

Petia Iankova
Petia Iankova 21/11/2023

Goede service

Heel tevreden over de opvolging en de schatting zelf.

Max ST
Max ST 10/03/2023

Tarieven

Hier vindt u onze tarieven

Aanvraag schatting

Vraag hier uw schatting aan